Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Nova edició del taller d’Habilitats Socials que organitza Prevenció d’Addiccions per a l’alumnat de 6é de primària

La Regidoria de Prevenció d’Addiccions, mitjançant la UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives) i amb la col·laboració del Centre Associat de la UNED de Dénia, ha organitzat una nova edició del taller d’Habilitats Socials amb alumnat de 6é de primària. La primera part del taller es desenvolupa del 9 al 18 de novembre. Hi participen un total de 486 escolars de 10 centres educatius de Dénia, la Xara i Jesús Pobre.

Dilluns passat la regidora de Prevenció d’Addiccions, Melani Ivars, va assistir a una de les sessions, impartida al col·legi públic Cervantes, per tal de veure les dinàmiques d’aquesta activitat i com impregnen l’aprenentatge de l’alumnat.

Les facilitadores del taller són les pedagogues i la psicòloga expertes en habilitats socials Lorena Pérez, Sandra Baeza i Cristina Cano, professionals col·laboradores de la UNED Dénia.

L'objectiu del taller és que l'alumnat adquirisca, desenvolupe i / o millore les competències relacionades amb les habilitats socials, aportant-los eines que els permeten tindre una adequada interacció en diferents contextos socials i els faciliten el control del comportament en diferents situacions en què es puguen trobar al llarg de la vida.

L’alumnat, a través del joc, de la visualització, l’anàlisi i la reflexió de situacions reals, treballa les habilitats socials per a millorar-les en les seues relacions i interaccions, tant amb iguals com amb altres persones; així com el millor maneig i gestió de situacions conflictives. En aquest taller es treballen sobretot l’autoestima, l’empatia, la presa de decisions, la influència i /o  pressió de grup i l'assertivitat.

En la situació actual de pandèmia per la COVID-19, i a diferència d’altres anys, les activitats de cada sessió es realitzen en l’aula, sense mobilitat de la cadira ni contacte físic entre l’alumnat. 

En finalitzar la sessió, l’alumnat  escriu de forma anònima els conflictes que els afecten, que es treballaran en la segona part del taller d’Habilitats Socials prevista de l’1 al 10 de març de 2021.

Així mateix, una vegada finalitzada cada sessió, el professorat completa un qüestionari per tal de poder avaluar la incidència de l’activitat i la seua utilitat pràctica. En les opinions arreplegades, el professorat remarca que treballar les habilitats socials és essencial per a ajudar a l’alumnat en el seu desenvolupament i de fet, alguns ja venen treballant aquestos conceptes en la pròpia aula al llarg del curs.

La intervenció es du a terme en aquesta edat perquè estan en la pre-adolescència i subjectes a un important canvi vital, i a punt d'iniciar-se en l'ensenyament secundari, incorporant-se a l’institut on es trobaran amb noves amistats, influències i pressions.

 

 

 

 

Nova edició del taller d’Habilitats Socials que organitza Prevenció d’Addiccions per a l’alu...
Nova edició del taller d’Habilitats Socials que organitza Prevenció d’Addiccions per a l’alu...

Altres notícies

Anar al principi de la pàgina