La Regidoria de Comerç de Dénia, des de l’Oficina d’Estratègies de Ciutat i a través de l’AFIC a Creama, ha conclòs la primera edició de la campanya Barrival, una iniciativa dirigida a dinamitzar el comerç de proximitat als barris mitjançant la distribució de bons digitals a través de l’app D-Dénia. Aquesta acció, en la seua primera edició, ha permés posar en marxa una línia de suport al comerç local dels barris de París-Pedrera, Camp Roig i una part del Saladar, més enllà del centre històric, a banda d’altres iniciatives consolidades, com els bons consum.
Amb un pressupost total de 5.000 euros, s’han emés 270 bons digitals de 10, 20 i 50 euros, dels quals se n’han utilitzat 168, que han suposat una injecció directa de 3.260 euros en els comerços adherits, el 65,2 % del total disponible. En total, han participat 15 establiments dels sectors de la papereria, autoescoles, salut i benestar, estètica i perruqueria, alimentació, tecnologia i oci.
La regidora de Promoció Econòmica, Maria José García, ha valorat la campanya com a “prometedora i emergent”, explicant que: “Som conscients que les primeres vegades costa arribar a tot el món, però estem contentes perquè hem comprovat que el format funciona, els comerços han respost, que hi ha hagut dinamització en la zona i, per tant, recorregut per a continuar millorant”.
La regidora ha anunciat que ja s’està treballant en una segona edició per a la tardor, centrada en el barri Saladar-Diana. “Barrival naix amb la voluntat de continuïtat i itinerància, perquè el comerç de Dénia no és només el centre, ens importen tots els barris i per això impulsem aquest tipus de campanyes més focalitzades, per a fomentar la participació activa de la ciutadania i que junts fem créixer tot el comerç local”.