Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Directori

Oficina de la OMIC

Categoria: Departament municipal

Què és l'OMIC de Dénia?

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, d'ara en avant OMIC, és el servici municipal a través del qual l'Ajuntament de Dénia exercix les competències en matèria de consum, informant de manera gratuïta als consumidors i usuaris, rebent les seues reclamacions, queixes i denúncies, realitzant la mediació corresponent amb la part reclamada, vetlant pel compliment de la normativa de consum.

Qui és consumidor o usuari de l'OMIC de Dénia?

Consumidor → qualsevol ciutadà que té una relació comercial destinada al consum final.

Una relació de consum s'establix sempre per la relació comercial d'un bé o prestació d'un servici, entre un empresari o professional i un consumidor final.

Consumidor final és la persona física o jurídica (per exemple Comunitat de Propietaris) que actua en un àmbit alié a una activitat empresarial o professional, que compra un producte o un servici per al seu propi ús o consum.

Quines reclamacions es tramiten en l'OMIC de Dénia?

Únicament es tramitaren les reclamacions referents a consum, atés que és un servici municipal, públic i gratuït, assistit per personal funcionari de l'entitat local, les seues competències són municipals, per la qual cosa les persones usuàries d'este servici han d'estar empadronades en el municipi de Dénia, o que la part reclamada tinga el seu domicili social en esta població i que no es preste el servici OMIC en el municipi on conste empadronat el reclamant. Punxant ací alta padró habitants  pot obtindre la informació per a empadronar-se a Dénia, per si fora del seu interés.

Les reclamacions relatives a conflictes entre particulars no són competència d'este servici, atés que una relació de consum s'establix sempre entre un empresari o professional i un consumidor final. La confusió més freqüent es produïx en les consultes i reclamacions sobre arrendament d'habitatge, on no pot intervindre l'OMIC, sent competent els Jutjats de 1a Instància on es troba l'habitatge arrendat.

Les reclamacions sorgides a conseqüència de servicis públics, han de presentar-se en l'Administració competent.

Les reclamacions referents a actes administratius de les Administracions Públiques, no es tramiten, per a este tipus existix un procediment específic.

Com pot presentar una reclamació o queixa en l'OMIC de Dénia?

De manera telemàtica a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia o presencial en el registre de l'OAC, més a baix trobarà l'enllaç del procediment.

Telèfon per a consultes i informació: 96 578 01 00 ext. 2117 / 2200 / 628614679

On poden arreplegar els establiments i empreses els llibres de FULLS DE RECLAMACIONS?

En l'OMIC pot arreplegar talonaris de FULLS DE RECLAMACIONS de la Generalitat Valenciana, previ pagament de la taxa corresponent, que podrà descarregar-la i liquidar-la en l'enllaç que s'indica a baix, també s'indica l'enllaç per a descarregar la informació que disposa de fulls de reclamacions per als consumidors que el sol·liciten.

Vol saber que és l'arbitratge de consum?

L'arbitratge de consum és un sistema de resolució de conflictes àgil, ràpid i conciliador entre els consumidors i les empreses que subministren béns o presten servicis, extrajudicial.

L'arbitratge amb les seues característiques d'equitat, rapidesa, gratuïtat, simplicitat, caràcter vinculant i executiu, és un instrument idoni per a resoldre controvèrsies sorgides d'actes de consum que per la quantia de la mateixa o la necessitat d'immediatesa, mai arribarien als tribunals ordinaris, i no obstant això, introduïxen factors d'incomoditat entre consumidors i comerciants que no són desitjats per cap de les parts.

Molts consumidors no acudirien als tribunals de justícia per a reclamar a causa de l'escassa quantia de les seues pretensions, però troben en l'arbitratge un mecanisme gratuït i àgil per a la solució dels seus conflictes.

D'altra banda no hem d'oblidar que una de les característiques que definixen a l'arbitratge és la seua absoluta imparcialitat que està garantida per la participació per igual en els col·legis arbitrals dels representants dels empresaris i de les associacions de consumidors, la qual cosa es reflectix en el balanç de laudes arbitrals favorables a una part o l'altra.

Si desitja saber més i veure el procediment en gva pot fer-ho en l'enllaç que s'indica baix.

Recorde per estar informat dels seus drets com a persona consumidora pot fer una ullada al Portal del Consumidor de l'Ajuntament de Dénia, també trobarà un apartat de consultes RED OMIC DÉNIA

Horari

INFORMACIÓ  I CONSULTES SENSE CITA : vfuster@ayto-denia.es enllaç per a consultes
INFORMACIÓ I CONSULTES PRESENCIALS AMB CITA PREVIA en el següent enllaç: http://oac.denia.es/es/inici/cita/cita.aspx?id=24

PRESENTACIÓ DE RECLAMACIÓ, QUEIXA O DENÚNCIA a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia o presencial en l'OAC, enllaç del procediment , en el següent enllaç pot obtenir cita per a presentar la seua reclamació i demés documentació de forma presencial CITA PREVIA REGISTRE ENTRADA OAC

 

Documentació d'interés

Tornar

Foto Oficina de la OMIC

Més informació

Telèfon

965 759 578

Web

http://denia.redomic.com

e-mail

vfuster@ayto-denia.es

Adreça

Plaça Constitució, 10. Planta Baixa Ajuntament
03700 Dénia (Alicante)

Anar al principi de la pàgina