El pla inclou 21 accions a dur a terme en un termini màxim de tres anys
L’alcalde de Dénia i regidor de Turisme, Vicent Grimalt, ha presentat aquest matí el Pla Director de Destinació Turística Intel·ligent de Dénia. L’acte s’ha produït a la sala de plens de l’Ajuntament de Dénia i ha comptat amb la presència del director general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Herick Campos.
La línia general d’aquest document és l’objectiu de donar impuls a la transformació digital i sostenible del sector turístic de la ciutat. La digitalització ajudarà a augmentar el coneixement en matèria de turisme per a incrementar la resiliència del sector davant de la crisi medi ambiental actual, a més d’incorporar un model de governança que involucre a tots els agents turístics públics i privats. A més, es pretén que els usuaris tinguen una major accessibilitat als productes i serveis i la major quantitat d’informació al seu abast.
El pla, basat en el model de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana (model DTI-CV) d’Invat·tur, s’ha presentat al Consell de Turisme, i preveu 21 accions a implementar en un termini màxim de tres anys.
Grimalt ha senyalat que l’adopció d’aquest projecte és imprescindible per a una ciutat turística com és Dénia. L’alcalde ha mostrat la intenció de l’àrea de Turisme de diversificar el sector perquè Dénia no siga únicament una destinació de sol i platja.
Per la seua banda, Campos ha felicitat a l’Ajuntament per “estar alineats amb la governança pel que fa al pla de destinació turística intel·ligent”. Ha ressenyat que Dénia és un enclavament turístic de gran interés en àrees que van des de la gastronomia al pensament.
Accions incloses al Pla Director de Destinació Turística Intel·ligent de Dénia
Governança
- Smart Office
- Clàusules Smart
Innovació
- Observatori Turístic Gastronòmic
Connectivitat
- Monitoratge d’aparcaments al Centre Urbà
- Monitoratge de tràfic al Centre Urbà
- Control de fluxos turístics en el Centre Urbà i litoral
Intel·ligència
- Desenvolupament d’un plànol ‘Gemelo Digital’ del teixit urbà de la ciutat
- Anàlisis de les dades de l’impacte econòmic del turisme a la destinació
- Estudis de reputació en línia del turisme gastronòmic i altres productes rellevants
- Informes sobre l’oferta d'allotjament
- Mesurament de les emissions de CO2 generades pel tràfic
Informació
- Webapp Turística amb Realitat Augmentada + Mobilitat Urbana
- Digitalització de la informació turística
Sostenibilitat
- Pla d’Adaptació al Canvi Climàtic
- Desenvolupament d’un sistema d’indicadores de sostenibilitat
- Monitoratge satel·litzat per al control del litoral
- Càlcul de la població flotant i índex de pressió humana màxima
Accessibilitat
- Diagnòstic Estratègic d’Accessibilitat
- Cartes gastronòmiques accessibles
- Mapa digital accessible
Màrqueting Digital
• Quadre de Comandament de Xarxes Socials