Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

L’Ajuntament de Dénia aprova la creació d’un fons social per a ajudar a les famílies en risc d’exclusió social amb els rebuts d’aigua

El ple ordinari del mes de gener celebrat ahir va aprovar per unanimitat el conveni entre el Consistori i Aqualia, empresa concessionària del servei de gestió de l’aigua a Dénia, per a la creació d’un fons social de 20.000 euros amb la finalitat d’ajudar en el pagament de rebuts d’aigua a les famílies en situació de vulnerabilitat social i econòmica. Igualment, el fons social es podrà destinar al pagament d’altes de subministrament. La durada del conveni serà d’un any a partir de la firma d’ambdues parts.

El conveni estableix un protocol de gestió d’aplicació del fons social que funciona de la manera següent: Serveis Socials, atenent a la relació d’impagats que mensualment remet Aqualia, determinarà, previ estudi dels casos, els rebuts que s’han d’abonar a través del fons social i notificarà a la concessionària les dades del contracte perquè es pague la quantitat pendent amb el fons social.  Aqualia, per la seua part, haurà d’informar a l’ajuntament cada vegada que aplique el pagament d’alguna factura pendent a este fondo per tal que els Serveis Socials porten el registre dels casos.

 

Moció de suport a l’atenció primària

 

En la sessió plenària de gener també s’ha aprovat per unanimitat una moció de suport a l’atenció primària sorgida de la  Federació d’Associacions de Veïns de Dénia i redactada amb les aportacions de diferents grups polítics de la Corporació.

El text apunta a una “situació estructural deficitària” de l’atenció primària,  escenari que la Covid-19 va empitjorar,  amb “agendes tancades o desbordades, cites amb una demora de dues setmanes, dies sense consulta, llargues esperes, o serveis d’urgències col·lapsades”, a més de “la fuga de l’equip mèdic i sanitari”.

Així doncs es demana a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que exigisca a la concessionària del departament de salut de la Marina Alta “la prestació del servei d'atenció primària amb els mínims estàndards de proximitat, accessibilitat, atenció, ràtio, reducció de llistes d'espera, demores en les cites, i atenció en urgències, realitzant l'obligatòria labor de vigilància, control i compliment del servei d'atenció primària en aquest departament de salut”.

El text de la moció apel·la directament a l’empresa concessionària per demanar que l’atenció primària siga “un servei de qualitat i en igualtat de condicions per a l’accés”. Es demana prioritzar l’atenció personal per als grups més vulnerables i afectats per la bretxa digital, com ara les persones majors, mitjançant la contractació de personal mèdic i els efectius sanitaris necessaris.

 

Per altra banda, també es reclama el recolzament als Consells de Salut de Zona Bàsica per a democratitzar la seua governança amb la participació de la ciutadania, professionals i ajuntaments per tal de millorar la gestió i de la salut comunitària per mitjà de programes i activitats de prevenció i educació per a la salut.  

 

Nova concessió de l’antiga llotja

Abans que vencera la concessió administrativa de l’edifici de l’antiga llotja de peix de Dénia a novembre de 2022, l’ajuntament va aprovar en el ple de maig de l’any passat sol·licitar-ne a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat una pròrroga de la concessió.

Tanmateix, la Direcció General de Ports va comunicar al consistori que no procedia pròrroga, segons la Llei de Ports, sinó una nova sol·licitud de concessió de la gestió de l’edifici, que actualment acull el Museu de la Mar de la ciutat.

Per això el ple va aprovar ahir el desistiment de la sol·licitud de pròrroga de la concessió administrativa de l’antiga llotja de peix i, en el seu lloc, sol·licitar la concessió administrativa de l’edifici, que l’ajuntament gestiona des de 2012, per un període de 30 anys. Ambdós punts van ser aprovats per unanimitat.

 

Moció per a la millora del servei de taxi

 

En la sessió es va acordar també per unanimitat l’aprovació de la moció per a la millora del servei de taxi de Dénia. El text inclou 7 mesures, tals com el compromís de convocar tres exàmens per a l’obtenció del certificat de capacitació professional del taxi, la creació de huit noves llicencies de taxi amb vehicles adaptats a la diversitat funcional, l’autorització perquè el servei es reforce amb taxis d’altres municipis de la Marina Alta durant els períodes de major afluència com estiu i Setmana Santa, la creació d’un calendari laboral coordinat on s’incloga una prestació anual de guàrdia permanent i la digitalització del servei de taxi en forma d’aplicació mòbil.

A més, es va afegir un huité punt que estableix que en el termini d’una setmana l’ajuntament es compromet a reunir-se amb les associacions de taxi per a acordar la implantació dels punts de la moció.

 

Nova representació de l’Ajuntament a la MACMA

 

També per unanimitat la Corporació municipal ha acordat la nova representació del Consistori en la Mancomunitat Comarcal Marina Alta (MACMA). La representació entre 2021 i 2022 estava conformada pels edils de Cultura, Raül García de la Reina, i Joventut, Juan Sapena.

 

Al 2022, l’entitat va modificar els seus estatuts per a integrar al ple als alcaldes dels municipis membres; a més, el nombre de representants per ajuntament atén a la població, pertocant-li tres a Dénia.

 

Ara, per al exercici del 2023, , seran membres del ple de la mancomunitat l’alcalde, Vicent Grimalt; la regidora d’Educació, Polítiques Inclusives i Benestar Social, Melani Ivars i els regidors de Cultura i Esports i de Joventut.

L’Ajuntament de Dénia aprova la creació d’un fons social per a ajudar a les famílies en risc...

Altres notícies

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina